Fiets naar de Pomp
fietsroute - 39 km
Fiets naar de pomp is een afwisselende fietsroute die voor een groot gedeelte door Duitsland gaat. U maakt kennis met het schitterende natuurgebied het Springendal met zijn unieke bronvijvers. Verder komt u door het dal van de Mosbeek, waar u twee watermolens vindt. In de molen van Bels is een restaurant gevestigd.
In Duitsland fietst u over landelijke weggetjes met als hoogtepunt van de tocht de Itterquelle waar u water uit een heuse pomp kunt drinken. Via een smal en heuvelachtig fietspad door het bos en over landweggetjes bereikt u Gaststätte Zum Lönsberg. Daarna duikt u het bos weer in, en rijdt u terug naar Nederland.
U kruist in Duitsland enkele provinciale wegen. Dit zijn geen erg drukke wegen maar houd er wel rekening mee dat men op deze wegen 100km per uur mag rijden!
Omdat enkele stukken over smalle fietspaden gaan is enige koersvastheid vereist. In natte perioden kunnen enkele paden moeilijk begaanbaar zijn.
U gaat de grens over, dus vergeet niet uw paspoort of ID-kaart mee te nemen!
In Duitsland fietst u over landelijke weggetjes met als hoogtepunt van de tocht de Itterquelle waar u water uit een heuse pomp kunt drinken. Via een smal en heuvelachtig fietspad door het bos en over landweggetjes bereikt u Gaststätte Zum Lönsberg. Daarna duikt u het bos weer in, en rijdt u terug naar Nederland.
Praktische informatie
Het café van camping Bij de Bronnen is geopend op do t/m zo vanaf 10 uur.U kruist in Duitsland enkele provinciale wegen. Dit zijn geen erg drukke wegen maar houd er wel rekening mee dat men op deze wegen 100km per uur mag rijden!
Omdat enkele stukken over smalle fietspaden gaan is enige koersvastheid vereist. In natte perioden kunnen enkele paden moeilijk begaanbaar zijn.
U gaat de grens over, dus vergeet niet uw paspoort of ID-kaart mee te nemen!
Startpunt Fiets naar de Pomp
Camping Bij de Bronnen
Wittebergweg 16-18
7638 PP Nutter (Ootmarsum)
coördinaten: N52.42470 E6.88989
Wittebergweg 16-18
7638 PP Nutter (Ootmarsum)
coördinaten: N52.42470 E6.88989
Met dank aan de routemaker(s) Bert Broekema en aan de controleur(s) Aad van Dorp.